هیات عالی رتبه اقتصادی سوریه فردا به ایران سفر می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق، افزود كه هدف از اعزام این هیات بررسی راه های افزایش همكاری های اقتصادی ایران با سوریه با توجه به فشارهای اقتصادی وارده بر این كشور و مردم آن در مقطع كنونی است.

رایزن اقتصادی سفارت ایران در سوریه خاطر نشان كرد كه ریاست این هیات را در جریان سفر سه روزه به ایران 'عمر غلاونجی' معاون نخست وزیر سوریه و وزیر امور محلی این كشور بر عهده دارد.

قاسمیان افزود كه هیات سوری مركب از 15 نفر از مقام ها از جمله 7 وزیر و رییس شامل 'سعید هنیدی' وزیر نفت و منابع معدنی، 'عماد خمیس' وزیر برق، 'بسام حنا' وزیر منابع آبی، ' وائل الحلقی' وزیر بهداشت، 'صفوان العساف' وزیر مسكن و توسعه عمرانی و 'محمد غسان الحبش ' رییس سازمان برنامه ریزی و 'ادیب میاله' رییس بانك مركزی سوریه است .

وی گفت كه 'احمد عرنوس' معاون وزیر خارجه و مهاجرین و دو نفر از وزارت كشور سوریه نیز در این هیات حضور دارند.

این مقام ایرانی در سوریه خاطر نشان كرد كه هیات مقدماتی برای فراهم كردن زمینه سفر هیات عالی رتبه اقتصادی سوری به تهران امروز به ریاست خانم 'لیما قادری' معاون سازمان برنامه ریزی سوریه عازم تهران شد.

میزان مبادلات دو كشور حدود 400 میلیون دلار است و این رقم جدا از صادرات خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران به سوریه به میزان 7/1 میلیارد دلار است.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در جریان برگزاری آخرین كمیسیون عالی دو كشور در اسفند ماه 1389 در تهران سطح پنج میلیارد دلار را به عنوان افق همكاری های اقتصادی در نظر گرفته اند.

خاورم**1436**1415





:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: